Szanowni Państwo,

Informujemy, że działając w oparciu o Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów w SALUS Sp. z o.o. opracowano i wdrożono procedurę Dotyczącą Zasad Zgłaszania Naruszeń Prawa i Ochrony Sygnalistów.

Celem procedury jest:

  • zapewnienie ochrony osobom, które dokonują zgłoszenia lub ujawniają informacje bądź uzasadnione podejrzenia naruszenia prawa, uzyskane w związku z wykonywaną pracą, niezależnie od rodzaju zawartej umowy oraz w procesie rekrutacji (osoby ubiegające się o zatrudnienie)
  • przeciwdziałanie umyślnym i nieumyślnym naruszeniom prawa, dokonywanym w kontekście związanym z pracą na rzecz pracodawcy (bez względu na rodzaj umowy, staż pracy czy pełnioną funkcję) oraz w procesie rekrutacji

Zgłoszenie naruszenia prawa może być dokonywane z zachowaniem poufności za pomocą następujących kanałów:

  • listownie - na adres: SALUS sp. z o.o., ul. Zielona 8, 76-200 Słupsk z dopiskiem „do rąk własnych Pełnomocnika ds. Zarządzania Jakością”
  • dedykowanego adresu e-mail: sygnalista@salus.com.pl

Zgłoszenie powinno być dokonane:

  • na załączonym formularzu – PDF
  • w sposób wybrany przez Zgłaszającego, z zastrzeżeniem, że zgłoszenie zawierać będzie następujące informacje:
  • datę i miejsce zaistniałego naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa,
  • opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa,
  • wskazanie podmiotu, którego dotyczy Zgłoszenie,
  • wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa,
  • wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania Zgłoszenia,
  • wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego.

Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych Zgłoszeń.

Załączniki