okulistyczna

Poradnia okulistyczna

Program lekowy_2.jpeg

Od kwietnia 2020 r. Poradnia Okulistyczna SALUS realizuje w ramach umowy z NFZ, czyli BEZPŁATNIE DLA PACJENTÓW program lekowy leczenia wysiękowej postaci zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem. Choroba cechuje się występowaniem nieprawidłowych naczyń pod siatkówką.

Jedną z nowoczesnych metod leczenia wysiękowego AMD jest podawanie do ciała szklistego (tzw. iniekcje doszklistkowe) leków hamujących powstawanie patologicznych naczyń krwionośnych (tak zwane leki antyaniogenne). Leczenie to pozwala w ponad 90% zahamować postęp choroby, w tym w około 70% poprawić ostrość wzroku (zwykle o 1-2 rzędy na tablicy do badań).

Leczenie rozpoczyna się od fazy nasycenia w postaci jednego wstrzyknięcia na miesiąc przez 3 kolejne miesiące, po których następuje faza podtrzymująca, w czasie której należy co miesiąc kontrolować ostrość wzroku pacjenta.

Preparat należy podawać, jeśli u pacjenta wystąpi utrata ostrości wzroku przekraczająca 5 liter (na tablicy ETDRS lub jedną linię na tablicy Snellena).

Procedura podawania leku musi być powtarzana do czasu osiągnięcia całkowitego zaniku patologicznych naczyń, co stwierdza się wykonując OCT (optyczna tomografie oka) oraz w razie potrzeby angiografię fluoresceinową.

Program adresowany jest do osób w wieku powyżej 45 roku życia z objawami choroby

Kwalifikacja do leczenia oraz iniekcje doszklistkowe odbywają się w Poradni Okulistycznej SALUS w Słupsku przy ul. Zielonej 8.

Zgłoszenia i rejestracja pod bezpośrednim numerem telefonu: 601 704 113

Program realizowany jest przez bardzo doświadczony zespół lekarzy okulistów Centrum Zdrowia SALUS, m.in. Grażyna Horbatowicz-Kaufman, Adam Karczewski, Monika Olejniczak i Karolina Winnik.

Zakres usług Poradni Okulistycznej:

DIAGNOSTYKA OKULISTYCZNA (bezinwazyjna schorzeń rogówki, soczewki, siatkówki i ciała szklistego przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu):

• komputerowa keratometria (inaczej topografia lub mapa rogówki), czyli badanie kształtu rogówki, wykorzystywane m.in. w chirurgii refrakcyjnej i diagnostyce takich nieprawidłowości jak: deformacje rogówki (powstałe w wyniku urazu lub po zabiegach); astygmatyzm i stożek rogówki.
  • pachymetria - pomocna w diagnostyce jaskry i nadciśnienia ocznego oraz kwalifikacji do laserowej chirurgii refrakcyjnej
  • SOCT – spektralna optyczna tomografia oka, umożliwiająca diagnostykę różnych stadiów AMD, otwory w plamce(najczulszej okolicy oka), zmiany oczne w cukrzycy, jak i użyteczna w diagnostyce neuropatii jaskrowej
  • zdjęcia dna oka
  • angiografia SOCT - obrazowanie przepływu krwi w naczyniach krwionośnych siatkówki
  • biometria OCT - pomiar długościo osiowej gałki ocznej
  • ultrasonografia oka - pozwalająca na diagnostykę zmian wewnątrz gałki, szczególnie w przypadkach braku możliwości oceny(wglądu) wnętrza gałki ocznej
  • YAG laser - stosowany w kapsulotomii tylnej w leczeniu zaćmy wtórnej powstałej po operacji zaćmy oraz iridotomii laserowej w jaskrze z wąskim kątem przesączania
  • IOL master - urządzenie pozwalające na bezkontaktowy pomiar długości gałki, głębokości komory przedniej i krzywizny rogówki oraz kalkulację mocy sztucznej soczewki wewnątrzgałkowej implantowanej w trakcie zabiegu usunięcia zaćmy

KONSULTACJE I LECZENIE OKULISTYCZNE:

• badanie ogólne oczu
  • kwalifikacja do leczenia operacyjnego z zakresu przedniego odcinka gałki ocznej (usunięcie zaćmy, chorzenia rogówki, zabiegi przeciwjaskrowe) oraz z zakresu chirurgii witreoretinalnej (odwarstwienie siatkówki, oczne powikłania cukrzycy, otwory siatkówki obwodowej i plamki, błony nasiatkówkowe, powikłania urazów gałki etc.)
  • diagnostyka schorzeń rogówki, soczewki, błony naczyniowej, siatkówki i ciała szklistego
  • komputerowa analiza wady refrakcji, dobór korekcji okularowej i aplikacja soczewek kontaktowych
  • bezkontaktowy pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego
  • ocena biomikroskopowa przedniego i tylnego odcinka gałki ocznej
  • gonioskopia- ocena kąta przesączania oraz pole statyczne pomocne w diagnostyce jaskry
  • panfudoskopia- ocena średniego i dalekiego obwodu siatkówki użyteczna w diagnostyce i leczeniu jej schorzeń
  • leczenie stanów zapalnych oka
  • plastyka powiek dolnych i górnych - zabiegi ambulatoryjne ze wskazań medycznych i estetycznych
  • Irydotomia laserem YAG w leczeniu jaskry

INIEKCJE DOSZKLISTKOWE

• INIEKCJE DOSZKLISTKOWE - tzw. terapia antyVEGF, stosowana w celu blokowania śródbłonkowych czynników wzrostu naczyń (VEGF). Zwiększenie ilości VEGF w wielu chorobach oczu może prowadzić do rozwoju nieprawidłowych naczyń krwionośnych i obrzęku siatkówki, skutkujących postępującym pogorszeniem widzenia. Podanie leku powstrzymuje rozwój choroby i zmniejsza obrzęk siatkówki.
  • Iniekcje wykonywane są BEZPŁATNIE na NFZ w ramach programu lekowego oraz odpłatnie.
  • W iniekcjach stosowane są dwa leki: EYLEA i LUCENTIS.
  • Kwalifikacja do zabiegów wykonywana jest podczas konsultacji w Poradni Okulistycznej SALUS u lekarzy okulistów: Grażyny Horbatowicz-Kaufman, Adama Karczewskiego, Moniki Olejniczak i Karoliny Winnik.
  • Rejestracja pod bezpośrednim numerem 601 704 113 lub oficjalną drogą przez Rejestrację (osobiście, telefonicznie, mailowo)

LECZENIE OPERACYJNE (w Szpitalu SALUS):

• laserowa korekcja wad wzroku (krótkowzroczności, dalekowzroczności, astygmatyzmu)
  • usunięcie zaćmy metodą fakoemulsyfikacji z wszczepem soczewki wewnątrzgałkowej, w tym renomowane soczewki PanOptix firmy Alcon)
  • refrakcyjna wymiana soczewki - alternatywa dla korekcji laserowej - korekcja wad wzroku poprzez wymianę soczewki naturalnej na zaawansowaną technologicznie soczewkę sztuczną
  • wszczepienie soczewki fakijnej - soczewki fakijne to sztuczne, elastyczne soczewki wykonane z biopolimeru na bazie naturalnego kolagenu, wszczepiane do wnętrza oka pomiędzy tęczówkę a naturalną soczewkę - zabieg stanowi alternatywę dla korekcji laserowej
  • schorzenia siatkówki - odwarstwienie siatkówki, otwory siatkówki, błony nasiatkówkowe
  • oczne powikłania cukrzycy (obrzęk plamki, proliferacje szklistkowo-siatkówkowe, krwotoki do ciała szklistego i trakcyjne odwarstwienie siatkówki)
  • powikłania wynikające z zamknięcia naczyń siatkówki( zakrzepy żył)
  • patologie ciała szklistego (krwotoki, zapalenia wnętrza gałki, zmiany pozapalne)
  • usuwanie ciał obcych wewnątrzgałkowych oraz chirurgia rekonstrukcyjna po urazach gałki ocznej
  • operacje usunięcia nadmiaru skóry powiek

Kadra lekarska

• Grażyna Horbatowicz-Kaufman - specjalista chorób oczu
  • Adam Karczewski - specjalista chorób oczu
  • Piotr Krzywicki - specjalista chorób oczu
  • Ewa Lange - dr n. med., specjalista chorób oczu
  • Marek Obidziński – specjalista chorób oczu
  • Monika Olejniczak - dr n. med., specjalista chorób oczu
  • Andrzej Palacz - specjlaista chorób oczu
  • Jolanta Tomczewska – specjalista chorób oczu
  • Karolina Winnik - specjalista chorób oczu
  • Ewa Wolska-Szmidt – dr n. med., specjalista chorób oczu

Poradnia Okulistyczna Centrum Zdrowia SALUS

Rejestracja pod ogólnym numerem:

tel. (59) 848 90 00, fax (59) 848 90 57
e-mail: rejestracja@salus.com.pl

Rejestracja na iniekcje doszklistkowe:

tel. bezpośredni 601 704 113
tel. (59) 848 90 00, fax (59) 848 90 57
e-mail: okulistyka@salus.com.pl

Rejestracja on-line

zarejestruj się on-line.jpg

Rejestracja na okulistyczne badania diagnostyczne (m.in. SOCT, pole widzenia):

tel. (59) 848 90 60

ZASADY OBSŁUGI W PRZYCHODNI - KORONAWIRUS

Szanowni pacjenci,

Ze względu na zagrożenie COVID-19 w przychodniach SALUS obowiązują zaostrzone kryteria weryfikacji osób wchodzących do naszych placówek. Dla zapewnienia bezpieczeństwa Państwu i naszemu personelowi prosimy przestrzegać następujących zasad:

1. NIE PRZYCHODŹCIE DO PRZYCHODNI JEŚLI:

• w ciągu ostatnich 14 dni mieliście kontakt z osobą zakażoną koronawirusem, czekającą na wynik testu lub przechodzącą kwarantannę
  • występują u Państwa objawy typu: gorączka powyżej 38 st. C, kaszel, uczucie duszności - trudności w nabraniu powietrza

W takiej sytuacji należy skontaktować się telefonicznie ze swoim lekarzem rodzinnym, który podejmie decyzję co do dalszego trybu postępowania.

2. JEŚLI POWYŻSZE OGRANICZENIA WAS NIE DOTYCZĄ, TO PRZED WEJŚCIEM DO NASZEJ PRZYCHODNI KONIECZNIE:

• Zdejmij rękawiczki
  • Załóż maseczkę
  • Wejdź sam (rodzina zostaje na zewnątrz)
  • Zdezynfekuj ręce
  • Zachowaj odstęp m.in. 1,5 m

Pliki do pobrania

Jaskra - przyczyny, objawy, leczenie
Witrektomia
Zaćma
Skrzydlik
Nieprawidowe_ustawienie_powiek_ambulatorium