rehabilitacyjna

Poradnia Rehabilitacji i Fizjoterapii

NOWOŚĆ - TERAPIA WINBACK

WINBACK to innowacyjna, niezwykle skuteczna, bezbolesna i nieinwazyjna terapia stosowana w leczeniu wielu jednostek chorobowych związanych z układem mięśniowo-szkieletowym, m.in.: urazy sportowe, dysfunkcje, choroba zwyrodnieniowa stawów, obrzęki pourazowe i pooperacyjne, zespoły bólowe kręgosłupa, stany zapalne i blizny.
Jej kluczowym elementem, poza wiedzą i doświadczeniem fizjoterapeuty, jest urządzenie WINBACK, wyposażone w dwie elektrody: tzw. czynną oraz neutralną. Podczas zabiegu pacjent odczuwa delikatne ciepło w obrębie tkanek poddawanych leczeniu.
Efektem terapeutycznym zastosowania urządzenia Winback jest działanie przeciwbólowe, wspomaganie odzyskania utraconego zakresu ruchomości oraz stymulacja naturalnych mechanizmów regeneracyjnych ludzkiego organizmu, a tym samym wspieranie błyskawicznej rehabilitacji narządu ruchu.
Winback to w rękach sprawnego fizjoterapeuty niezwykle wszechstronne narzędzie, umożliwiające łączenie terapii z masażem, terapią manualną, terapią tkanek miękkich a nawet z ćwiczeniami.
Pobierz ulotkę.

Zakres usług:

1.    Indywidualna praca z pacjentem w oparciu o:

• diagnostyka fizjoterapeutyczna opartą głównie o zasady terapii manualnej  - dokładne określenie przyczyn powstania dolegliwości bólowych
  • precyzyjny system leczenia schorzeń ortopedycznych, neurologicznych, reumatologicznych i kardiologicznych
  • dostosowanie programu usprawniania oraz postępowanie terapeutycznego  do konkretnych dolegliwości oraz potrzeb pacjenta

2.    Rehabilitacja zlecona przez lekarzy oraz własne programy terapeutyczne
3.    Opieka / wspomaganie fizjoterapeutyczne pacjentów po zabiegach operacyjnych (m.in. w Szpitalu SALUS)
4.    Przygotowanie i prowadzenie po zabiegach bariatrycznych (zmniejszania żołądka)
5.    Usługi fizjoterapeutyczne związane z profilaktyką leczniczą i odnową biologiczną
6.    Zabiegi pomagające zwalczać otyłość i cellulit
7.    Ćwiczenia dla kobiet w ciąży dobrane do odpowiedniego trymestru
8.    Usprawnianie z zakresu ortopedii i traumatologii:

• Stany po rekonstrukcji więzadeł i ścięgien (ACL, PCL, Achilles)
  • Stany po złamaniach kości
  • Stany po skręceniach i zwichnięciach stawów
  • Stany po zabiegach operacyjnych narządu ruchu
  • Stany po zabiegach artroskopowych
  • Stany po endoprotezoplastyce stawów
  • Dyskopatie

9.    Usprawnianie z zakresu reumatologii:

• Reumatoidalne Zapalenie Stawów (RZS) w okresie ostrym i przewlekłym
  • Zesztywniające Zwyrodnienie Stawów Kręgosłupa (ZZSK) w okresie ostrym i przewlekłym
  • Zwyrodnienia stawowe (stawy obwodowe i kręgosłupa)

10.    Usprawnianie z zakresu neurologii:

• Zapalenie nerwów obwodowych ( Rwa kulszowa, ramienna)
  • Stany po udarach mózgu
  • Stany po uszkodzeniu rdzenia kręgowego

11.    Zabiegi z zakresu:

• Fizykoterapii

- elektroterapia (TENS, jonoforeza, galwanizacja, prądy Traeberta, prądy interferencyjne, diadynamik, elektrostymulacja i inne)
          - laseroterapia
          - magnetoterapia
          - ultradźwięki
          - terapia skojarzona
          - światłolecznictwo – lampa Sollux

• Kinezyterapii

- ćwiczenia ogólnoustrojowe
          - ćwiczenia stabilizacyjne
          - ćwiczenia poprawiające zakres ruchomości (np. przy zwyrodnieniach stawowych)
          - ćwiczenia kardiologiczne
          - ćwiczenia korekcyjne (np. skoliozy młodzieńcze, wady klatki piersiowej)
          - ćwiczenia zwiększające masę i siłę mięśni (np. po urazach)
          - ćwiczenia koordynacyjne (np. dla starszych osób mających problemy z równowagą)
          - ćwiczenia utrzymujące zakres ruchomości (bierne, czynno-bierne
          - ćwiczenia odchudzające

• Terapii manualnej

- o działaniu przeciwbólowym
          - zwiększające zakres ruchomości
          - spowalniające postępującą sztywność stawu
          - utrzymujące dany zakres ruchomości
          - masaże rozluźniające, lecznicze, odchudzające, izometryczne, sportowe oraz centryfugalne

Przeciwwskazania do rehabilitacji:

• ostre stany zapalne
  • nowotwór przebyty w ostatnich 5 latach ( chyba że lekarz onkolog wyrazi pisemną zgodę)
  • choroby zakaźne
  • gruźlica
  • tętniaki
  • ciąża ( chyba że lekarz zaleci inaczej )
  • pacjent pod wpływem leków psychotropowych, alkoholu, narkotyków

Zasady prowadzenia terapii

Pierwsza wizyta
         W trakcie pierwszej wizyty przeprowadzana jest diagnostyka pacjenta, wytłumaczenie na czym polega choroba lub dysfunkcja oraz określenie celu rehabilitacji. W ramach diagnostyki przeprowadzany jest wywiad chorobowy, badanie ruchomości stawów, ocena siły mięśniowej, testy neurologiczne. Analizowana jest także sylwetka pacjenta, sposób poruszania się, poziom odczuwanych dolegliwości bólowych oraz powstałe w następstwie schorzenia niekorzystne kompensacje.
         Podczas badania ocenie podlega dokumentacja medyczna pacjenta, m.in. zdjęcia rentgenowskie (RTG), ultrasonograficzne (USG), rezonans magnetyczny (MRI) oraz tomografia komputerowa (TK).    W przypadku przepisanych zabiegów rehabilitacyjnych przez lekarza, są one analizowane i ewentualnie łączne z innymi zabiegami w celu zwiększenia skuteczności terapii.
Badanie fizjoterapeutyczne pozwala określić struktury objętej procesem chorobowym i ;precyzyjnie określić obszar terapii, co pozwala zwiększyć jej skuteczność.

Decyzja o leczeniu
         Rezultaty przeprowadzonej diagnostyki oraz wyniki badań obrazowych szczegółowo omawiane są z pacjentem. Następnie wspólnie podjęta zostaje decyzja co do celu jaki ma przynieść terapia. Proponowane są formy, techniki, metody i program terapii dla osiągnięcia ustalonego celu.

Leczenie
         Leczenie obejmuje wybrane zabiegi manualne (masaż, mobilizacje stawów, techniki na tkankach miękkich, trening funkcjonalny oraz ćwiczenia rehabilitacyjne), fizykoterapię (elektroterapię, ultradźwięki, magnetoterapię, światłolecznictwo, laseroterapię) oraz kinezyterapię (ćwiczenia wybrane indywidualnie do każdego pacjenta). Każdy z zabiegów jest omawiany z pacjentem pod względem celowości i bezpieczeństwa.

Przebieg kolejnych wizyt
         Każda kolejna wizyta rozpoczyna się od kontroli efektów wcześniejszej terapii. Forma i metoda leczenia dostosowane są indywidualnie do każdego pacjenta. Pacjent mówi o ewentualnych różnicach które odczuwał po wykonanej terapii lub ich braku. Podczas kolejnych wizyt ocenia się postępy i/lub ustala nowe cele terapii.

Należy pamiętać, że żeby osiągnąć długotrwały efekt, wymagana jest cierpliwość, pełne zaufanie pacjenta do terapeuty oraz ścisłe przestrzeganie ustalonych zasad, w tym pamiętanie o ustalonych zachowaniach ruchowych oraz systematyczne wykonywanie zaleconych ćwiczeń.

prywatnie -aktualne ceny znajdują się w cenniku
dla posiadaczy kart ubezpieczeniowych - lista obsługiwanych firm na stronie Partnerzy

Kadra medyczna:

Mieszko Podleśny – mgr fizjoterapii

Harmonogram pracy

Poniedziałek: 11.00 - 19.00
Wtorek: 7.30 - 15.30
Środa: 11.00 – 19.00
Czwartek: 7.30 – 15.30
Piątek: 12.00 – 19.00

Poradnia Rehabilitacyjna Centrum Zdrowia SALUS

Rejestracja telefoniczna: