chirurgii ręki

Poradni chirurgii ręki

Zakres usług:

• leczenie urazów kończyny  górnej i  długotrwałych  następstw urazów kończyn górnych
  • leczenie  uszkodzeń ścięgien zginaczy i prostowników palców i przedramienia
  • leczenie uszkodzeń nerwów przedramienia i  dłoni
  • leczenie złamań przedramienia , nadgarstka  i dłoni , w tym stawu rzekomego  kości łódeczkowatej
  • leczenie zespołów uciskowych nerwów  kończyny górnej:
    - zespołu cieśni nadgartstka
    - zespołu rowka nerwu łokciowego
    - zespołu kanału  Gyona
    - zespołu nerwu międzykostnego tylnego.
    - zespołu Wartenburga
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych w obrębie nadagartstka i dłoni:
    zmian w stawach międzypaliczkowych,  rhizartrozy i  zmian zwyrodnieniowych sródnadgarstkowych
  • leczenie przykurczu Dupuitrena na wszystkicj etapach tej deformacji
  • leczenie zmian zapalnych  pochewek ścięgien  i stawów  kończyny górnej  w przebiegu schorzeń reumatologicznych i innch
  • leczenie i diagnostyka nowotworów  kończyny górnej

Pacenci zakwalifikowani do lecznia opercyjnego  mogą być leczeni w oddziale chirurgii jednego dnia  - świadczenia  finansowane przez  NFZ.

Leczenie i diagnostyka algodystrofii współczulnej – CRPS

W Poradnii Chirurgii Ręki SALUS w oparciu o wielospecjalistyczny zespół i kilkuletnie doświadczenia rozpoczęliśmy diagnostykę i leczenie algodystrofii współczulnej. Podstawę diagnozy stanowią wytyczne budapesztańskie, zaś leczenie algodystrofii współczulnej opiera się na wieloletnim doświaczeniu, aktualnej wiedzy, wytycznych oraz praktycznych rozwiązanich stosowanych w Europie i na świecie.
W  przypadku CRSP zapraszamy również pacjentów z dolegliwościami kończyn dolnych.
Jednym z podstawowych objawów  algodystrofii wspołczulnej - CRPS  - jest ciągły ból kończyny górnej lub dolnej. Ból jest bardzo nasilony i nieproporcjonalnie duży w stosunku do pierwowtego urazu. Ból ma charakter palący, piekący i nie ustępuje po stosowaniu ogólnodostępnych leków przeciwbólowych. Może mu również towarzyszyć obrzęk i zaczerwienienie chorej kończyny, a zwykły dotyk może powodować niewyobrażalnie duży ból - nazywamy to allodydnią. Dawną nazwą tej choroby jest zespół Sudecka. Jeśli macie Państwo zbliżone objawy to zapraszamy do naszej poradni.

Poradnia współpracuje z Katedrą i Kliniką Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Kadra lekarska

• Marek Haczkowski – specjalista ortopeda-traumatolog
  • Krzysztof Mazur – specjalista ortopeda-traumatolog

Poradnia Chirurgii Ręki Centrum Zdrowia SALUS